Легалізація авто на “єврономерах”: в історії ключ до вирішення

В дискусіях навколо легалізації атмомобілей на “еврономерках”, на нашу оцінку, не приймаються до уваги два важливих аспекти.

А саме історія виникнення акцизів на авто з пробігом, що є справжньою причиною високої вартості їх розмитнення, а також, який вплив може здійснити ліберація імпорту автомобілів з пробігом на український автобізнес.

В цій статті торкнемося першої частини цієї гострої проблеми.

В середині 2000-х років, в період активної стадії олігархізації всіх сегментів економіки України, ця участь не обійшла осторонь ринок нових атмомобілей. Декількома групами впливу було досягнуто успішного закриття рынку України для імпорту, як нових нових автомобілів, так і авто з пробігом. На нові автомобілі було встановлено мито 25%. На автомобілі з пробігом – непідїмні акцизи. Ціль – створення псевдо-збірки автомобілів, при цьому, як правило, подібне “виробництво” складалося в демонтажі колес біля кордону, і подальшого їх встановлення на митній території України. Більш того, остання частина виконувалась на підйомнику, подібному тому, що використовується в майстернях. Собівартість такого “виробницства” складала 10% від вартості імпортованного автомобіля. Таким чином, псевдо-виробник отримував конкурентне перевага перед імпортерами в 15%.

Акцизії на автомобілях з пробігом були введені з метою повного закриття ринку всередині країни від конкуренції з боку доступних автомобілів з пробігом.

Однак, в зв’язку з договором про асоціацію з Євросоюзом, мито на нові автомобілі було знижено спочатку до 10% (за винятком періоду спецмита в 13%). Більше того, Україна взяла на себе забовязання знижувати це мито на 1% щорічно, та прийти в кінцевому випадку до нуля.

Таким чином, псевдо-збірка в Україні втратила всякий сенс, і почала поступово згортатися.

Таким чином, перша частина лоббійських законів, згаданих вище, перестала працювати. Тим не менш, їх другий компонент, а саме, що стосується автомобілів з пробігом, залишається. За виключенням відомого закону про “вигідні” акцизи для автомобілів, що відповідають нормам Ево 5, які продовжать діяти в Україні до кінця 2019 року.

На думку Автобізнес-Асоціації, акцизи на автомобілі з пробігом виглядають як пережитки минулого, тобто відповідає ситуація на ринку 10-15 років давнини. Псевдо-збірка пішла, а закон, під яку вона приймалася, залишився.

Тому Асоціація вважає, що єдиним і ефективним рішенням у ситуаціях з авто “на бляхах” може і повинна бути повне скасування будь-яких акцизів на імпорт автомобілів з пробігом.

Ми повинні в повній мірі відкрити свій ринок для поступлення автомобілів на наш внутрішній ринок. І чим раніше ми це зробимо, тим менше вразливим буде період адаптації до нових ринкових умов для учасників ринку: імпортерів, дилерів та всіх інших підприємств автобізнесу.

One thought on “Легалізація авто на “єврономерах”: в історії ключ до вирішення”

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s