Рішення суду Ляйпцігу не означає автоматичної заборони дизельних двигунів

Останнім часом в пресі було багато публікацій та відвертих спекуляцій щодо інформації з Німеччини стосовно вердикту суду по відношенню до можливих заборон проїзду автомобілів з дизельними двигунами в центри деяких міст. Для роз’яснення реальності ситуації до вашої уваги інтерв’ю з генеральним директором Асоціації Автобізнесу Німеччини Алексом Кобліцем.

Федеральний Адміністративний Суд дозволив містам запровадити заборону на воді. Як автомобільна промисловість оцінює цей вирок?

Ви можете уявити собі, що коли ми зрозуміли це рішення, ми не були у захваті. Проте такий результат процесу був реально очікуваним. Те, що муніципальні заборони тепер у містах Штутгарт і Дюссельдорф також юридично допустимі для автомобільної торгівлі, а також для мільйонів водіїв, очевидно погані новини. Доброю новиною є те, що суд поставив перед муніципалітетами певні вимоги.

Зрештою, судді обмежують, що міста повинні враховувати пропорційність руху. Що це означає з вашої точки зору?

Вони розглядають один із позитивних аспектів. Принцип пропорційності говорить про те, що не слід стріляти з пушки по горобця і що мета не виправдовує всіх засобів. Зокрема, це означає, що міста також повинні враховувати заборону на керування дизелем, коли йдеться про контроль за забрудненням повітря. Проте, вони можуть використовувати це лише я крайній із усіх засобів, якщо інші, менш радикальні заходи – не зменшують викидів окису азоту до допустимого рівня.

Чи дійсно сподіваються, що заборона на водіння буде стримана?

Абсолютно, тому що кількість міст з обмеженням перевищення вже зменшилася з 90 до 70 одиниц. Більш того, у 50 з цих міст рівні оксиду азоту лише трохи перевищують дозволені рівні. Можливо, не існує жодних обмежень на рух, тим більше що, оскільки навантаження оксиду азоту вже знижується внаслідок безперервної циркуляції автомобілів. У більшості випадків залишаються 20 міст, в яких дисциплінарні заборони будуть серйозно розглядатися взагалі.

Для Штутгарта судді розглядають цілорічні заборони на керування старими дизелями. Це все-таки пропорційно?

Суд також не зобов’язує місцеву владу заборонити дизельних автомобілів класу “Євро-4”, але допускає їх лише в рамках узгодженої пропорційності. Заборона за кермом може бути тут лише останнім з усіх наявних методів. Крім того, існує занепокоєння, заборона буде пов’язаний з майже необґрунтованими штрафами, а отже – і це вимога принципу пропорційності – буде звільнення від заборони. Суд називає тут прикладом місцевих жителів та підприємців.

І автомобільні компанії …?

В основному, більшість підприємств екзистенційно залежать від своїх типово дизельних автомобілів для досягнення своїх клієнтів. Тоді і виключення на користь автомобільних компаній повинні застосовуватися, отже, їх співробітники не їздять до своїх клієнтів, але чиє існування залежить від своїх клієнтів і їх часто дизельних транспортних засобів, щоб залишатися доступними.

Ці дизельні двигуни вже відповідають стандарту Euro 6d Temp

Федеральний адміністративний суд за пропонував запровадити заборону водіння поетапно. Наскільки це корисно?

Це теж є наслідком принципу пропорційності. Замість того, щоб відразу ж заперечувати всі дизельні автомобілі, Еuro-4, може бути досить, щоб задовольнитися на першому етапі. Тільки якщо це – разом з іншими заходами, якщо це буде необхідно – виявиться недостатнім для дотримання граничних значень оксиду азоту, це б також черга другого етапу використання дизельного палива Євро 5. Але це не повинно відбутися до 1 вересня 2019 року. Суд прямо заявив це лише стосовно Штутгартського провадження. Проте твердження про те, що я вважаю загальною, є твердженням.

Якщо постраждалі міста можуть запровадити заборону на рух, загрожує колапс. З іншого боку, Міністерство транспорту нещодавно говорило про створення умов для загальнонаціонального рішення. Що на вашу думку?

Федеральний уряд чітко відхиляє заборону на керування автомобілем. Багато прихильників «блакитних наліпок» запевняють, що вони не прагнуть до фактичного введення заборон дизеля, але розглянути полегшення заборон водіння тільки в якості сценарію загрози для зниження викидів оксидів азоту до прийнятних рівнів. За рішенням Федерального адміністративного суду ця загроза виникла зараз. Час, щоб забезпечити все можливе, щоб гарантувати, що міста даною їм в руки зброєю не повинні скористатися.

Так що заборона на керування “зброєю” не використовується, ви вважаєте, що це найефективніший спосіб … модернізація дизельних транспортних засобів з обладнанням, що зменшує NOx. Те, що це технічно можливо і може зменшити викиди окису азоту до 90 відсотків і більше, було неодноразово доведено. В даний час потрібні заходи з модернізації в поєднанні з програмою субсидій, що можна порівняти з правилами щодо фільтру частинок сажі. З цим і тільки з цим вирішується проблема в корені.

Чи вважаєте ви, що модернізація апаратного забезпечення повинна бути примусовою навіть проти заявленого опору виробників?

Так, тільки реалізація буде складнішою. Це правда, що виробники, яким не доведено маніпулювання вихлопними газами, на їхню думку, не можуть бути змушені модернізувати їх за свій рахунок. Проте через співпрацю у розробці модернізованих рішень та добровільного надання фінансових ресурсів виробники зможуть прискорити швидку модернізацію великої кількості дизелів. Якби мені довелося вирішувати в такій компанії, я б використовував всі свої заходи, тим самим демонструючи своїм дизельним клієнтам, що інтерес до них не закінчується з продажем автомобіля.

Проте, виробники понесуть витрати.

Можливо, квартальні цифри та річні баланси будуть дещо затьмарені. Але це призведе лише до тимчасової ситуації для автомобілебудівників, та для відновлення репутації, необхідно заплатити грошима. Проте кінцевий термін, наданий трибуналом “Євро-5” до 1 вересня 2019 року, у будь-якому випадку повинен бути достатнім для розробки пакетів модернізації, придатних для серійного виробництва.

Як вердикт впливає на ціновий тиск на дизельний двигун?

Багато очікуваних рішень Федерального адміністративного суду вже було в значній мірі ціною. Тисячі постраждалих автотрейдерів можуть співати пісню про це. Не можна не виключити, що психологічний вплив звітності на вирок підживлює ціновий тиск, а точніше: відмова купувати. Тому важливо, щоб тепер критерії технічного переобладнання дизельних транспортних засобів якомога швидше визначили програму підтримки для приватних і комерційних транспортних засобів.

Узагальнюючи: Дизель є невдахою вердикту?

Якщо тільки продовжувати говорити і нічого не буде на шляху, то так. Але коли, нарешті, необхідні заходи будуть прийняті під тиском суду і водіїв, так що ви можете бути впевнені в дизельному двигуні знову, то рішення суду може мати навіть розворот на користь дизельного двигуна.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s