Актуальні тенденції у формуванні кар-парку в Україні та їх вплив на автобізнес

Якими є актуальні тенденції формування кар-парка та вплив цей на бізнес? Важливо розуміти потенціал ринку. Якісний і кількісний склад кар-парка дає відповідь на питання: «А який потенціал ринку для автобізнесу?»

Розрахувати потенціал ринку для автобізнесу можна за простою формулою:

Потенціал ринку =

Кількість авто на ринку

Х

(потреба в обслуговуванні та ремонті (годин на авто в рік)

+

потреба в запчастинах на авто (грн. на авто в рік))

І тоді ми отримуємо певну суму (глобальну) в грошах, яка і буде говорити, а скільки все підприємці можуть заробити на після продажному обслуговуванні автомобілів в Україні. Проста формула, яка розкриває потенціал ринку.

Щоб дослідити ринок, треба знайти цифри. Найкраще взяти з відкритих джерел. Єдиним доступним відкритим джерелом виявилась Асоціація Автовиробників Європейських країн (ACEA). Там викладена інфа по карпарку України (приблизно 1-2 роки як викладена). Інформація не комерційна, тому більш достовірна. Всього в Україні 12 мільйонів автомобілів, вантажних, легкових та автобусів на 2015 рік. Цифри трохи сумнівні і різке зростання викликають деякі питання, проте в цілому цифри виглядають реалістичними.

Карпарк не статичний, він постійно змінюється. Автомобілі приходять і йдуть з експлуатації. У нас відхід з ринку – це природний знос (старіння), бо ринок закритий і на інші ринки машини не йдуть. Основні надходження – імпорт нових авто, імпорт старих, внутрішнє виробництво і «Єврономери» (яких трохи зневажливо називають евробляхамі), які не попадають в офіційну статистику. Багато СТОшнікі їх не люблять за сумнівну платоспроможність і обзивають евробляхерамі.

Також відкрита статистика офіційних заходів на ринок з сайту Укравтопром (кількість перших реєстрацій). З прийняттям закону про пільговий акциз, реєстрації імпортованих автомобілів с пробігом стали рости і далі за статистикою Укравтопрому видно, що автомобілі з пробігом домінують в продажах останні 1,5 року. Тут ми бачимо якісні зміни карпарку.

Коефіцієнт автомобілізації в порівнянні з іншими країнами Європи. Україна тут виглядає бідною країною: 225 автомобілів на 1000 жителів. Із середнім віком авто в 20 з гаком років (а це всього лише 1998 рік) Україна також серйозно відстає.

Середній вік автомобілів в Україні не по ACEA, а за усередненими оцінками українських експертів. Зрозуміло, в провінції старше, в Києві новіше.

Графіка споживання роботи в нормо-годинах на один автомобіль. Німецькі дані DAT. Навіть по спогадах власників в 90-і, часто автомобіль залишали на обслуговування на цілий день, зараз на годину або дві. Сучасні автомобілі менш заточені під СТО. Однак, це означає, що кількість грошей, яку можна отримати з техніки за ТО та ремонт падає. Це пов’язано з тим, що конструкція вдосконалюється, збільшуються міжсервісні пробіги, надійність зростає. Висновок: завезення старих автомобілів – це добре для бізнесу СТО.

Витрати на утримання автомобілів в грошах. Зрозуміло, що найбільші витрати у віці 6-8 років. Це пов’язано з зносом і готовністю клієнтів платити. Покупці машин старше 8 років намагаються економити, не робити деякі роботи, ставити дешеві запчастини і т.д. Це видно на графіку. З ремонтом теж зрозуміло. Новим ремонт зазвичай не потрібно, «стареньким» навпаки. При цьому з віком ТО переходить в ремонт. Вік впливає на витрати, а це якраз потенціал ринку СТО.

Місце проведення обслуговування і ремонту. Зверніть увагу, що в віці 6-8 років частка «офіціалів» зростає. Причина – необхідність в складних ремонтах: великі агрегати, електрика, електроніка і т.д. Офіційні може зробити це надійніше і швидше.

Отже, до нас в Україну заходить велика кількість автомобілів з пробігом, але ось тільки зроблені вони були для більш благополучних європейських країн. Ці машини не адаптовані для нашого ринку, на відміну від тих, які завозили офіційні дилери. Адаптація – це особлива підвіска, допуски чи не допускаючи на ринок певних двигунів. Це висуває певні вимоги до технічного персоналу. З’явилося багато нових моторів, коробок передач, елементів безпеки і т.д., які раніше в Україні майже не заходили. Більш технічно складні авто вимагають більше знань від механіків. Це теж потенціал. Можна заробити більше на таких автомобілях. Чим ліберальніше ринок, тим вигідніше всім: покупцям, продавцям та всім представникам автобізнесу.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s