Подальше покращення безпеки дорожнього руху вимагає, щоб ЄС зосередився на найефективніших заходах безпеки автомобілів

Повідомлення від Генерального секретаря ACEA – листопад 2018 року

Таким чином, незважаючи на те, що сьогодні на наших дорогах Європи налічується майже 60 мільйонів автомобілів, аварії все ще значно скоротилися. Європейський Союз також має найбезпечніші дороги в світі, нараховуючи 49 смертельних випадків на мільйон жителів щорічно, тоді як в середньому по світу 174 смертельних випадків.

Тим не менш, всі основні гравці в секторі мобільності погоджуються з тим, що втрати на дорогах повинні бути зменшені, з метою прагнення до нульової загибелі на дорогах у майбутньому. Автомобільна промисловість ЄС прагне відігравати свою роль, оскільки вона інвестує значну частину бюджету (54 мільярди доларів) на науково-технічну діяльність у галузі виробництва легкових автомобілів та комерційних автомобілів. Протягом останніх десятиліть впровадження пасивних систем безпеки, таких як попередньо натягнуті ремені безпеки, подушки безпеки та енергопоглинаючі зони, зробили великий внесок у безпеку дорожнього руху, захищаючи мешканців транспортного засобу та інших учасників дорожнього руху, якщо відбудеться аварія.

Технологія пасивної безпеки полягає у зниженні впливу аварії або на рівень пошкоджень під час аварії та після неї – іншими словами, починаючи з моменту першого контакту. Як наслідок, більшість європейських транспортних засобів сьогодні здобувають високі показники краш-тестів. Проте технологія пасивної безпеки досягає рівня насиченості, тому додаткові можливості для поліпшення обмежені.

Зараз активні заходи безпеки пропонують величезний потенціал для подальшого покращення безпеки дорожнього руху, уникаючи надзвичайних ситуацій, або, принаймні, активно допомагаючи водію правильно їми управляти. Подумайте, наприклад, про автономні системи екстреного гальмування (AEB), які автоматично втручаються, якщо водій не реагує (або не досить швидко), а також технології, які гарантують, що ви не залиште свою смугу непередбачено, наприклад попередження про від’їзд від смуги (LDW). Простіше кажучи, активні системи безпеки запобігають або пом’якшують вплив аварії – так, перш ніж це дійсно відбувається, або робиться контакт.

Забігаючи вперед, зрозуміло, що активна безпека повинна мати пріоритет, коли мова йде про напрям майбутніх інвестицій або розробку нових вимог безпеки транспортних засобів. Просто тому, що це може забезпечити більшу користь і повністю уникнути аварій, а не “лише” пом’якшення наслідків аварії.

Це не означає, що пасажирські заходи безпеки зникнуть із транспортних засобів. Навпаки, вони будуть продовжувати зберігати багато життів у майбутньому. Проте, найефективніші пасивні технології вже були введені, а додаткові пасивні заходи безпеки призведуть до поступових поліпшень при непропорційній вартості. Замість цього оптимістичні результати можуть бути забезпечені економічно ефективним шляхом інвестування в активні заходи безпеки.

Щоб визначити належні майбутні системи безпеки транспортних засобів, необхідно провести глибоке дослідження випадків аварії, щоб забезпечити обгрунтоване прийняття рішень. Це також стосується пропозиції Європейської комісії щодо перегляду Загального правила безпеки (GSR), який зараз обговорюється Європейським Парламентом та Радою. Метою цього перегляду GSR є оновлення Регламенту ЄС, яке визначає, які системи безпеки мають оснащувати нові типи автомобілів.

У цьому контексті важливо, щоб ми й надалі концентрувалися на найбільш ефективних рішеннях. Наприклад, коли мова йде про ліквідацію наслідків надмірної швидкості, Комісія запропонувала всім новим автомобілям оснастити швидку допомогу (ISA). Ця технологія може активно заважати водіям перевищувати обмеження швидкості за допомогою камер з розпізнавання дорожніх знаків та бази даних, що обмежують швидкість, пов’язану з GPS. На практиці, однак, ISA все ще показує занадто багато помилкових попереджень через невірні дорожні знаки та застарілу інформацію – те, що більшість споживачів просто не приймуть. Крім того, камери не можуть передбачати всі сценарії, наприклад, коли дорожні знаки прикриті.

Системи обмеження швидкості (SLI) – це ефективна альтернатива технології ISA, особливо тоді, коли надійність останньої все ще ускладнюється проблемами, пов’язаними з інфраструктурою. Ось чому ACEA рекомендує поетапний підхід для впровадження інтелектуальної допомоги швидкості в автомобілях, а не зробити це обов’язковим відразу. Кожне євро можна витратити лише один раз, тому це питання інвестування в найбільш ефективні рішення.

Для подальшої оцінки потенціалу різних розглянутих заходів безпеки докладний аналіз статистики дорожньо-транспортних пригод здійснювався дослідницькою лабораторією транспорту (TRL) та Центром європейських досліджень досліджень та аналізу ризиків (CEESAR). Цей аналіз наслідків аварії дає чітке керівництво сильними сторонами, слабкими сторонами та ефективністю заходів безпеки, запропонованих у рамках перегляду ГСР, з точки зору того, наскільки вони можуть додатково підвищити безпеку дорожнього руху.

Окрім нових вимог, запропонованих для легкових автомобілів та фургонів, аналіз TRL-CEESAR також розглядає важкі транспортні засоби. Аварії на вантажівках із вразливими учасниками дорожнього руху (VRU), такими як велосипедисти та пішоходи, часто виникають через фактори зору, наприклад, коли VRU знаходяться у сліпій зоні вантажівки. Всі погоджуються, що ці нещасні випадки слід розглянути, але не всі запропоновані заходи є такими ж ефективними, як інші.

Деякі стверджують, що пряме поле огляду водіїв вантажних автомобілів повинно бути розширене шляхом модифікації всієї структури транспортного засобу, з метою створення малої вхідної зони “прямого зору” кабін для вантажних автомобілів. Це тягне за собою встановлення кабіни перед двигуном вантажівок, а не на її верхній частині, що підштовхує водія до дороги, але зменшує доступний простір, а також збільшує віконну поверхню кабіни.

Проте, аналіз аварій TRL-CEESAR зараз показує, що активні заходи безпеки – використання камер і датчиків для збільшення поля зору водія – на 50% ефективніші для зменшення кількості смертельних випадків та травм, ніж велика перепрофілювання вантажних автомобілів. Більше того, всупереч “низькому вхідному” кабіні “прямого бачення”, активні заходи безпеки активно залучають увагу водія до критичної області або відповідних ВРУ. Навіть з найширшою можливістю огляду у кабіні низького рівня, водій вантажівки може дивитися тільки в одному напрямку за раз і все одно може не помітити пішохода або велосипедиста на іншій стороні автомобіля.

Це лише одне з ключових результатів аналізу, який нараховує понад 130 сторінок, і підкреслює необхідність політики безпеки ЄС ставити пріоритетність заходам, які забезпечують найбільш оптимальні результати. Фактично, автомобільна промисловість підтримує широкий спектр заходів безпеки автомобіля, запропонованих Європейською комісією. Члени ACEA відкриті для розширення важливих функцій безпеки, таких як вимога про те, щоб всі нові типи автомобілів були оснащені автономними системами екстреного гальмування або попередження про від’їзд смуги.

У той же час ми також повинні визнати, що технологія автомобілів – це лише одна складова складної головоломки безпеки. Людська помилка (така, як відволікання, погане передбачення та порушення законів про дорожній рух) є причиною 90% сьогоднішніх нещасних випадків. Це означає, що нам потрібно об’єднати найсучасніші технології автомобілів з покращеною поведінкою водія, кращим проектуванням доріг та технічним обслуговуванням та більш ефективним застосуванням існуючих правил дорожнього руху.

Якщо ми хочемо досягти прогресу на шляху скорочення смертності та серйозних травм до нуля в майбутньому, нам потрібно приділити більше уваги інтегрованій стратегії безпеки дорожнього руху. Оскільки єдиним способом досягнення цієї мети є забезпечення того, щоб безпечні транспортні засоби керувалися безпечними водіями на безпечних дорогах.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.