Транспорт майбутнього: чому роботизовані автомобілі не вирішують проблему корок

Автономні автомобілі обіцяють не тільки більшу безпеку дорожнього руху, але і менше заторів. Але чи можуть вони дати останнє, є більш ніж невизначеним. Деякі експерти побоюються ще більше хаосу на вулицях.

Ідея робототехніки спочатку звучить привабливо для містобудівників. Мережеві автомобілі проїжджають більш шахово, ніж люди, ніколи не гарячкують, автоматично і в реальному часі вибирають найбільш зручний маршрут і не потрібно шукати незграбно місця для паркування в пункті призначення. Зрештою, це перетворюється на бачення, знайоме з більш оптимістичних сценаріїв: автоматизовані транспортні капсули транспортують пасажирів ефективно, блискавично і без колізій з метрополіями майбутнього.

Поки що це теорія. Окрім того, що технологія для такої транспортної системи ще не готова, робот-автомобіль не буде відразу, а повільно і протягом багатьох років. Протягом цього періоду автономні та керовані людиною транспортні засоби поділяють дорожній простір. Роботи повинні врахувати непередбачувані маневри і, перш за все, дотримуватися букви правил дорожнього руху.

Дослідження консалтингової управління Arthur D. Little спостерігає наслідки цього так званого змішаного руху на прикладі реального світлофора. В даний час – ще без роботизованих транспортних засобів – світлофор проходять 43 автомобіля на зелену фазу. Якби тільки автономні автомобілі були на шляху, 500 могли би встигнути через перехрестя перед тим, як світлофор знов зачервоніє. Однак, це працює, лише якщо всі автомобілі мали би стандартну довжину в три метри, а відстань між ними контролювалася електронним константами на один метр – тоді змія могла їхати, як вантажний потяг, на одному проході через перехрестя.

У змішаному перевезенні, але, з тільки одним у двох автомобілем автоматизованим, число можливих транспортних засобів падає до 36 – нижче сьогоднішніх рівнів. Це має дуже просту причину. Оскільки людські водії розширюють і перевищують норми про швидкість і безпечні відстані, комп’ютери строго дотримуються правил і тим самим перешкоджають трафіку в співіснуванні з людськими водіями . В результаті, аналітики бачать значно кращий транспортний потік тільки тоді, коли міста відкривають цілі райони тільки для автономно керованих транспортних засобів.

Людські слабкості

На додаток до труднощів людини-машина в загальному дорожньому русі, може бути більше проблем. Особливо людини: комфорт і скупість. Особливо поєднання обох слабких місць може призвести до засмічення доріг, прогнозує дослідження Boston Consulting Group. Оскільки автомобіль-робот зручніший і, принаймні, для індивідуальної подорожі дешевше, ніж автобус і поїзд, багато користувачів громадського транспорту, швидше за все, перейдуть на автомобіль. Особливо на відстанях, менших 6,5 кілометрів, розслідування передбачає численні зміни. Як наслідок, час подорожі в центрах міста зростає на 5,5%. За межами міста, де трафік стає тоншим, тривалість може скоротитися.

Інший механізм збільшення трафіку був відкритий дослідниками з Каліфорнійського університету в Санта-Крус. Вони побоюються, що автономні приватні транспортні засоби постійно подорожуватимуть у цьому районі після вивантаження своїх пасажирів і чекають повернення, щоб заощадити на високій міській платні за паркування. Вже дві тисячі автономних автомобілів у Сан-Франциско знизили б можливу швидкість руху в центрі Сан-Франциско нижче двох миль на годину. Дослідження пропонує протидіяти спеціальним системам плати за проїзд, які роблять чекання більш дорогим, ніж паркування .

Інші експерти також ідентифікують приватні автомобілі робота, як майбутні причини трафіку. Згідно з розрахунком ETH Zurich, автоматизація матиме лише позитивний вплив на щільність руху, якщо приватні особи повністю забороняються. Автономне водіння має використовуватися виключно для роботизованих таксі та громадського транспорту. Якщо десять відсотків автомобілів Цюріха замінять автоматизовані таксі, моторизований приватний транспорт зменшиться з 44 до 29 відсотків. Зі збільшенням кількості приватних транспортних засобів ефект зникає.

Якщо аналізи правильні, містам доведеться придумати автономне майбутнє, яке керуватиме ефектом робототехніки у правильному напрямку. Це може включати положення про споживання енергії та правила паркування, а також обмеження для певних районів міста. Але також комплексні концепції перевезення з сумішшю robotic таксі, звичайного автомобіля та інтелектуальне управління перевезеннями могли би забезпечити полегшення. І досить довгий час до досягнення стовідсоткової квоти автономії.

Advertisements

Напишіть відгук

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.